Ons team

Welkom bij ons team: Wij (Michael & Marlies) heten jullie van harte welkom om kennis te maken met ons enthousiaste en bevlogen team. Op de komende pagina's stelt iedereen zich aan u voor.

Bekijk ons team
Sluiten
  • In de klas praten we vaak over de "growth mindset". Dus hoe je stappen kunt maken als je tegen iets lastigs aanloopt. Als ik dan hoor "Ik kan het niet"…. en daarna "Nee, het is niet dat je het niet kunt, je kunt het nóg niet" vind ik het mooi om te zien dat ze het toepassen.

    Anouk Berkhout
  • Muziek in de les is fijn, je creëert het gevoel van samen. Ook laat je zien dat het niet vanzelf gaat. Als ik wil piano spelen en zingen tegelijk moet ik dat oefenen. Voor kinderen is dat leerzaam om te zien.

    Nelleke Langedijk
  • In kleine groepjes help ik kinderen met taal en rekenen. Door de gerichte aandacht zié je het kwartje vaak vallen. Als je dan merkt dat ze het hebben onthouden, word ik van binnen heel blij.

    Ingrid van Dijk
  • De sociaal emotionele ontwikkeling van leerlingen vind ik het allerbelangrijkste. Als dat niet goed zit, komen ze niet tot leren. Ik help ze door te luisteren en ze te zién. Daarna kun je pas de volgende stap zetten.

    Nine Deckers
  • Kinderen met spelletjes laten leren is geweldig. In de klas hebben we speciale hoekjes, zoals een winkel. Kinderen leren hier spelenderwijs rekenen. Buiten is het genieten. Met sommentikkertje en letters op het plein gaat het leren zoveel makkelijker.

    Maaike Bakker
  • Kinderen die trots zijn op zichzelf vind ik het mooiste wat er is. Die stralende gezichten als ze zich beseffen: “Hé, eerst kon ik dit niet en nu kan ik het wel! Kleuters willen graag hun werkjes aan elkaar laten zien. Zo inspireren ze elkaar.

    Jasmijn Polman
  • Ik hou goed in de gaten hoe kinderen zich voelen. Ook in de groep. Ik zie het als mijn kracht dat het goed loopt. Dat heeft tijd nodig. Ik vind het mooi dat kinderen elkaar ook helpen. Als de sfeer goed is, kan het leren beginnen.

    Jerney Punt
  • Plezier en leren gaan prima samen. Daarom zet ik me in voor een goede sfeer in de klas. Een veilige omgeving waarin je fouten mag maken maakt dat kinderen zich kunnen ontwikkelen op hun eigen niveau. Elke dag zie ik als een nieuwe kans om met leerlingen samen te leren en te genieten!

    Peter Ramjanam
  • Ik hou van technologie en deel graag nieuwe dingen. Kinderen vinden het super om met hun Ipad een antwoord op een vraag te geven. In één klap zien we dan de “klassecloud” op het digibord. Super vormgegeven natuurlijk! Dat maakt leren heel aantrekkelijk.

    Inge van Schenk Brill
  • Vooral voor de allerjongsten is het belangrijk dat ze zich thuis voelen. Kinderen vinden het soms een grote stap om goedemorgen te zeggen. Ik volg dan mijn intuïtie en geef een knipoog of zeg gewoon hoi. Dan volgt vaak een warme lach.

    Anna Yousfi-Boos
  • Filosoferen over levensvragen kan goed in groep 7. De gesprekken zijn bijzonder. Op een vraag als “Hoezo is tijd belangrijk?” geven kinderen hun eigen unieke antwoorden. Dat er nooit een goed of fout is geeft ze de ruimte.

    Iris Berkhout
  • Met de kleuters maken we vaak uitstapjes. Zo leren ze over de wereld om hen heen. Als je ze wijst op een madeliefje langs de weg, nemen ze de volgende dag een boterbloem mee. De lessen werken dus continue door.

    Merel Fernee
  • Thematisch werken is super. Kinderen vinden het fantastisch om zelf nieuwe informatie op te zoeken. Over vulkanen bijvoorbeeld. Zo leren ze op een hele andere manier. Je ziet dat kinderen opleven, bruisen en vooral heel blij naar school gaan.

    Jeanette Blankendaal
  • Als je weet waar je goed in bent, kun je stappen maken. Daarom help ik kinderen graag het talent in zichzelf te ontdekken. Ook organiseren wij op de Regenboog onder andere elk jaar de talentweken. Hierin ontdekken leerlingen én collega's waar ze goed in zijn.

    Marlies Oudejans
  • Op de Regenboog staan we voor positieve sfeer waarin iedereen mag worden wie die is. We geven ruimte en vertrouwen. Tegelijkertijd kijken we kritisch naar de vele dingen die we doen. Zowel kinderen als de leerkrachten moeten erdoor kunnen groeien. Als ik om mij heen kijk, zie ik hele blije mensen. Het werkt!

    Michael Bunink
  • Onderzoekend leren doet zoveel met jonge kinderen. Je neemt ze mee in de praktijk en laat ze zien en beleven. Wat denk je als we voor het thema 'Ik werk in de fietsenwinkel' met elkaar een band gaan plakken in de klas? Dat onthouden kinderen de rest van hun leven.

    Karen de Jong
  • Wij zijn enorm trots om met dit team samen elke dag weer met veel zorg en aandacht uw kinderen te mogen ontvangen. Het MT bestaat uit: Anouk (bovenbouwcoördinator), Jeannette (middenbouw), Maaike (onderbouwcoördinator),

    MT